29 Ocak 2014 Çarşamba

İŞTE BEN..





İŞTE BEN

Oyununda  yüz yenilmiş zar ararsan işte ben,
Gül yanında kan ağlayan har ararsan işte ben,
Yaktı, yıktı, viran etti feleğin fırtınası,
Dolu döymüş, sel götürmüş yar ararsan işte ben.

Bülbül ötmez, baykuş gitmez, yıkılmış viraneyim,
Al kazmayı, vur bağrıma, göreceksin ben neyim,
Yıllar geçti, eylenmeyen, durmayan pervaneyim,
Odunu yok ateşi var nar ararsan işte ben.

Mevlüt İhsan ağlayarak çaldım gamlı sazımı,
Yüz bin dostum vardır amma toprak çeker nazımı,
Adana’da, Ağustos’ta bulamadım yazımı,

Ağrı gibi başı duman kar ararsan işte ben.


AŞIK MEVLÜT İHSANİ

3 yorum:

  1. Rahmetli ustam. Naçizane buda benden gelsin. Hatamız olursa affola.

    Bana Bak
    Yüreğime ateş düştü,har lazımsa bana bak
    Gamlı ile hemhal oldum zar lazımsa bana bak
    İki gözüm görmez olur, didem yaşı kan olmuş
    fani dünyada bir günahkar lazımsa bana bak

    Kıymet bilen bir sarrafın kesesinde pulum ben
    Yaradana yüzüm döndüm kapısında kulum ben
    Bir oddur yanar bağrımda ince ince külüm ben
    Ateş yanar, duman tütmez nar lazımsa bana bak

    Benliğimi arar oldum vücudum gam hanesi
    Gönlüm onu arar durur nerde can pervanesi
    Ayı bilmem,günü bilmem, gecem zifir gecesi
    Gamhanede bir gamlı var lazımsa bana bak

    Bülbül olup feryadını güle bildir dediler
    Dertli dertli arzuhalin yele bildir dediler
    Ah eyleyip ahvalini yara bildir dediler
    Ağarttım bu saçlarımı kar lazımsa bana bak

    Durakoğlu naçiz kuldur,mürşid arar gönlüne
    Sebep nedir, sonuç ne. Bunu sorar gönlüne
    Feryad eder, naçiz kalır, ahbap arar gönlüne
    Dilim sessiz çığlık oldu, car lazımsa bana bak
    (car : Çağrı, tellal ile duyurma. )
    10 Şubat 2018

    YanıtlaSil
  2. Turkuler bizi söyler bizde türküleri.Anadoluda kimin yüreğine dokunsan bir dertli türkü dökülür...

    YanıtlaSil